. Ijma' Ulama' Makkah Menentang WAHABI - Emmy Shaklee - [Shaklee Independent Distributor]

Ijma' Ulama' Makkah Menentang WAHABI

at Khamis, 6 Julai 2017[8:35 PG]

Foto Ustaz Zamihan Al-Ghari. 
Alhamdulillah.
Saya baru kemas kemas buku buku lama dan telah menemui semula kitab yang menukilkan ijma' Ulama' Makkah tentang kekufuran Wahhabi dan kewajipan memerangi Wahhabi.
Ijma' ini dinukilkan oleh Ahmad al Ba'alawi. Sewaktu risalah ini ditulis, selepas solat Asar, beberapa penduduk Ta'if yang diserang sempat menyelamatkan diri ke Mekah dan mereka memberitahu bahawa tentera Wahhabi sedang mara untuk menyerang Mekah. Maka penduduk Mekah terus panik dan gegak gempita seakan akan Kiamat telah berlaku.
Maka para ulama' Mekah pun berhimpun di sekitar mimbar Masjidil Haram dan al Khatib Abu Hamid naik ke atas mimbar dan membaca risalah yang telah mereka siapkan untuk menolak Muhammad Ibn Abdul Wahhab.
Di sana lah mereka berijma' yang meliputi para qadi dan mufti dari empat mazhab serta para ulama' dari luar yang datang ke Mekah tentang kewajipan memerangi Wahhabi dan mereka menghukumkan kekufuran golongan Wahhabi ini.
Dan seterusnya berlakulah apa yang telah berlaku. Semoga Allah merahmati para ulama' kita yang menghadapi golongan Wahhabi dengan darah dan nyawa mereka terdahulu. Al Fatihah buat mereka.
Saya lampirkan dan gariskan tentang ijma' jihad dan kekufuran Wahhabi oleh ulama' Mekah sewaktu Wahhabi mahu menyerang mereka.
Untuk maklumat lanjut http://lynk.my/YLFS
Untuk menonton Star Wars - The Force Awaken - http://lynk.my/YI6x
Untuk menonton Transformers The Last Knight -  http://lynk.my/4PNZ

Ikuti kami melalui RSS 2.0.
loading...