. Adab Bertamu - Emmy Shaklee - [Shaklee Independent Distributor]

Adab Bertamu

at Jumaat, 18 Mei 2012[5:37 PTG]

Selama 22 tahun, Kerajaan Kelantan ditadbir Pas, hanya dua menteri yang tahu adab apabila ke Kelantan, Mohamed Nazri Aziz dan Abdul Aziz Shamsuddin.
Menteri besar, Datuk Nik Aziz terkilan kerana menteri-menteri dan timbalan menteri Kerajaan Pusat yang datang ke negeri itu tidak pernah mengunjungi pejabat beliau.
Sedangkan adab bertamu kenalah bertemu tuan rumah.
“Dia nak datang tu, datanglah, (Kelantan) tetapi kalau boleh datanglah ke pejabat menteri besar, sebab dia ada kerajaan dan ada ketuanya sendiri.
“Sejak saya menjadi menteri besar hampir 22 tahun ini, hanya ada dua orang menteri sahaja yang bersedia datang bertemu saya, baik dia iaitu Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Mohamed Nazri Aziz.
“Seorang lagi yang sempat bertemu saya bekas Menteri Pertanian, kalau tak silap saya bekas Menteri Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Abdul Aziz Shamsuddin, orang lain tak datang,” kata Tok Guru dipetik Harakah Daily.
Terkini kedatangan TPM Muhyiddin Yassin yang tak tahu adab dan awal Mei ini PM Najib Tun Razak akan ke Kelantan. Kita lihatlah Najib tahu adab atau tidak.
Sebenarnya mereka perlu ditazkirah tentang adab. Semasa sekolah dulu mereka tak sempat belajar!!






Ikuti kami melalui RSS 2.0.
loading...