. Belanjawan 2012 - Emmy Shaklee - [Shaklee Independent Distributor]

Belanjawan 2012

at Rabu, 5 Oktober 2011[1:46 PTG]

Hanya tinggal lagi 2 hari sahaja sebelum Belanjawan bagi tahun 2012 dibentangkan di Parlimen. Apakah yang anda harapankan dari pembentangan Belajawan 2012? Betulkah Belanjawan 2012 mendahulukan rakyat? Apa yang saya harapkan dari Belanjawan tersebut merupakan satu keuntungan kepada rakyat yang akan mengurangkan perbelanjaan harian untuk terus hidup. Hidup yang dimaksudkan disini bukannya mewah tetapi sekadar selesa memenuhi keperluan harian dan juga berpeluang menyimpan sedikit sebanyak untuk digunakan dikemudian hari. Memandangkan kos sara hidup yang semakin menigkat, diharapkan ada sedikit perubahan bukannya besar yang dipinta hanya beberapa sen digunakan untuk menambahbaik kehidupan rakyat dan setiap rakyat berhak mendapatkan kehidupan yang selesa.

Diharapkan belanjawan ini lebih baik berbanding daripada tahun sebelumnya yang mengharapkan setiap keluarga memiliki sebuah rumah, dengan menjamin deposit. Namun mampukah sebuah rumah yang selesa dimiliki oleh setiap keluarga yang berpendapatan dibawah RM1000.00 sebulan.

Apakah langkah yang akan diambil untuk meneruskan dan mencapaikan hasrat kerajaan tersebut dan supaya setiap nasib rakyat terbela walaupun tidak sepenuhnya.

Semoga Belanjawan 2012 ini adalah satu belanjawan yang akan meneruskan kesinambungan kerjaya dan politik mereka yang berkenaan

http://whoamieitismei.blogspot.com/2011/10/belanjawan.html

Ikuti kami melalui RSS 2.0.
loading...