. Aqidah - Emmy Shaklee - [Shaklee Independent Distributor]

Aqidah

at Khamis, 27 Disember 2012[11:20 PG]

bunuh nabi, cara, bagaimana, gambar, dajal, takut, allah, islam, bahaya, tipu, haram, rosak, siapa
Pemahaman penulis kepada sejarah Nabi membawa kepada beberapa konklusi. Diantaranya :
1. “Pembunuhan” para nabi tidak akan menghapuskan Islam tetapi cara yang berkesan adalah dengan “merosakkan” ajaran Islam.
2. Manusia yang paling berbahaya adalah manusia yang penakut tetapi penuh dengan cita-cita. Kerana sifat penakutnya hidupnya penuh dengan tipu muslihat.
Sebab itulah Allah mengharamkan syurga kepada manusia yang “dayus”. Firaun memilih untuk membunuh Nabi MUSA, sedangkan SAMIRI memilih untuk merosakkan ajaran Nabi MUSA dengan patung lembu emasnya.
Perjuangan FIRAUN berakhir degan kematian yg tragis, tetapi perjuangan SAMIRI meninggalkan kerosakkan kepada Ajaran Nabi MUSA. Kerosakkan Aqidah itu membawa kepada kesukaran untuk memulihnya untuk jangka masa yang panjang. Jika Samiri itu Dajjal, apakah kaedah yang sama digunakan untuk menghapuskan Islam dimuka bumi ini sekarang iaitu dengan merosakkannya.
Apakah Samiri akan membiarkan begitu sahaja Politik Islam, Pendidikkan Islam, Ekonomi Islam bergerak bebas dimuka bumi dengan tanpa usaha untuk merosakkannya walaupun sedikit ? SAMIRI benar-benar berjaya merosakkan ISLAM sehingga tinggal pada nama sahaja dan pengikutnya hanya seperti buih di lautan.
Sememangnya beliau berada dibelakang semua ajaran LIBERALISME dan SEKULARISME yang amat halus untuk merosakkan ajaran Islam. Samiri itu berbangsa Yahudi dan sememangnya Yahudi itu sifatnya penakut. Tetapi mereka memilikki akal yang cerdas untuk “cover-up” kelemahan mereka. Mereka berbangsa penakut kerana mereka cinta dunia, berpenyakit WAHAN.
Mereka begitu kreatif dan penuh dengan inovasi untuk memesongkan aqidah. Mereka sentiasa berfikir mahu mencipta syurga dunia. Mereka mencipta pelbagai propaganda untuk menguasai pemikiran manusia. Mereka bangsa yang berbahaya kerana sifat penakut itu. Di atas pemahaman itu, umat Islam haruslah sentiasa berusaha untuk mempertulenkan keislaman diri kerana musuh-musuh yang merosakkan aqidah islam ada dimana-mana.
“Ya Allah jauhilah diriku, keluargaku, saudara maraku, jiran-jiranku, sahatku dan seluruh umat Islam dari Fitnah Dajjal. Wallahualam "

Ikuti kami melalui RSS 2.0.
loading...