. Nilai sebuah komunikasi… - Emmy Shaklee - [Shaklee Independent Distributor]

Nilai sebuah komunikasi…

at Rabu, 26 Disember 2012[2:50 PTG]

Dengan berkembangnya teknologi komunikasi dan kecanggihan peralatan komunikasi all in one. Bukan sahaja komputer yang AIO tetapi peralatan komunikasi juga tidak ketinggalan dek zaman. Boleh kata setiap hari malahan saat jurutera-jurutera memecahkan kepala mereka memikirkan sesuatu seperti yang diinginkan oleh Lembaga Pengarah ada yang kepala mereka betul-betul pecah dek akibat memikirkan bagaimana untuk memenuhi impian dan bayangan Lembaga Pengarah.
Jom kita tinjau evolusi komunikasi dari dahulu hingga ke masa artikel ini ditulis.
1. Penyebaran maklumat.
2. Komunikasi Suara.



3. Social Media.
Diketahui bahawa perkembangan peralatan komunikasi semakin maju, peyampaian maklumat dan komunikasi lebih cepat, namun ianya membawa manusia kebelakang untuk nilai-nilai kemanusiaan dan ketuhanan. Once Upon a Time: apabila kita bercakap dengan seseorang adalah di anggap biadap sekiranya bercakap tanpa memandang subjek komunikasi. Dalam gambar di atas jelas sekali, walaupun sewaktu membaca Al-Quran, kitab suci yang ditinggalkan oleh Nabi Muhammad s.a.w kepada ummatnya yang menjadi jaminan bahawa ummat Islam tidak akan sesat sekiranya berpandukan Al-Quran dan Al-Hadis. namun perhatikan gambar dengan teliti… kamu akan mengetahui bahawa perbungan sesama manusia menjadi lebih penting berbanding perhubungan dengan Maha Pencipta.
Mereka ini menganggap ini adala sebuah ritual keagamaan semata-mata. Bukannya sebuah kehidupan. Sedangan Islam itu adalah kehidupan iaitu cara hidup, pelbagai perkara mengenai kehidupan di ajarkan di dalam Islam…

Ikuti kami melalui RSS 2.0.
loading...