. Akademik bukan ukuran kecerdikan. - Emmy Shaklee - [Shaklee Independent Distributor]

Akademik bukan ukuran kecerdikan.

at Khamis, 21 Januari 2016[5:18 PTG]

PhD, Master, First Degree, Diploma etc... Ianya cuma sijil untuk membuktikan tahap pencapaian akademik seseorang individu. Ianya tidak mencerminkan tahap kebijaksanaan/kecerdikan walaupun sesetengah pekerjaan di salute dengan Yang Arif (YA), Yang Amat Arif(YAA).

Ini dibuktikan dengan keputusan dan pertimbangan yang dibuat oleh mereka yang tidak mencerminkan kecerdikan mereka.
bukan salah ibu mengandung... salah pengundi yang membuang undi
Oleh itu sebagai orang yang bertanggungjawab dalam menentukan kepimpinan dan hala tuju negara agar terjamin kelestarian sebuah negara yang bernama Malaysia ini, rakyat mMalaysia yang mendaftar sebagai pengundi adalah berpeluang untuk menentukan tampok kepimpinan negara. Pilihan yang anda buat merupakan ukuran tahap kecerdikan yang anda miliki.

Pemimpin yang anda pilih melambangkan taraf pemikiran anda juga, bukan sekadar taraf kecerdikan pemimpin yang anda pilih sahaja. Apa tidak nya sekiranya pemimpin yang anda pilih itu adalah diklasifikasikan sebagai pemimpin yang cerdi dan bijak maka secara langsung individuu atau kumpulan uyang menyokong dan membuat pilihan adalah bijak dan cerdik sebagaimana pemimpin yang dipilih begitulah sebaliknya.

Fikir dan renungkan, nilaikan diri anda dimanakah kedudukan anda (cerdik dan bijak ataupun sebaliknya)

Ikuti kami melalui RSS 2.0.
loading...