. Kebahagiaan - Emmy Shaklee - [Shaklee Independent Distributor]

Kebahagiaan

at Khamis, 16 Januari 2014[12:30 PTG]

Apakah yang dicari dalam hidup ini? Adakah wang burjuta? Kediaman yang mewah? Harta bertimbun? Isteri/ Suami yang cantik/kacak? Anak yang ramai?... tentunya tidak. Setiap individu didunia ini mencari kebahagiaan dalam kehidupan yang sementara ini.

Kebahagiaan tidak boleh diukur secara meterial (kebendaan) kebahagiaan merupakan suatu yang abstrak ianya adalah berbeza mengikut pandangan individu. Ada yang mengukurnya melalui kebendaan, wang ringgit dan sebagainya.

Bayangkan anda seorang yang amat kaya memiliki wang berjuta di ibaratkan tidur, makan, pakai di atas hamparan duit. Kekayaan yang anda miliki tidak habis dibelanjakan untuk 7 keturunan. Adakah ini erti kebahagiaan bagi anda? Pernahkah anda terfikir seorang yang memiliki wang yang begitu banyak risau akan keselamatan harta yang di miliki, setiap malam dan ketika memikirkan kemungkinan dirompak, disamun dan sebagainya. Bahagiakah dia.

Seorang individu yang memiliki seorang isteri yang begitu cantik malah tiada bandingan dalam dunia ini, Ibarat kata

Kebahagiaan yang sebenarnya adalah ketenangan yang hakiki yang diperolehi. Ianya hanya boleh diperolehi melalui ajaran agama yang syumul iaitu Islam. Islam adalah agama kepada sekalian alam ini daripada Tuhan yang satu yang mencipta sekalian alam daripada tiada kepada ada.

Ikuti kami melalui RSS 2.0.
loading...