. Apple product… - Emmy Shaklee - [Shaklee Independent Distributor]

Apple product…

at Selasa, 20 September 2011[1:02 PTG]

Apple Inc merupakan sebuah kompeni teknologi yang mengeluarkan pelbagai gadget dan peralatan berteknologi menggunakan perisian sendiri tanpa bergantung kepada perisian pihak ketiga. Kita sudah tentunya biasa dengan produk keluaran Apple Inc seperti iPad, iPhone, iMac, iPod. Produk aatau gadget ini sering menjadi sebagai satu kegilaan dikalangan remaja dan juga dewasa pada hari ini.

Tahukah anda produk daripada Apple Inc ini tidak sempurna? Mungkin tidak ramai yang menyedari hakikat ini, tetapi pada hari ini ingin dijelaskan kepada pengguna yang memilih produk keluaran Apple Inc sebagai teman seharian mereka. Mereka ini mengganggap produk keluaran Apple Inc sebagai satu produk atau gadget yang terbaik dan the most innovation gadget.

Kita sebagai masyarakat melalu tentunya sinonim dengan pepatah, "Buah yang sudah ditebuk tupai. Pisang berbuah dua kali.” dan sebagainya yang menggambarkan akan ketidak sempurnaan atau kecacatan atau kerosakan serta kekecewaan kerana salah pilihan dalam membuat keputusan dan pemilikan sesuatu barangan dan keadaan serta peristiwa yang berlaku.

Begitulah juga dengan gadget dan produk yang kita gunakan seharian. Kita seharusnya memilih hanya yang sempurna atau hampir kepada kesempurnaan untuk digunakan dalam kehidupan seharian kita. Kita sememangnya telah diberitahu oleh Apple Inc tentang produk dan kualiti produk keluaran mereka, dan kerana ketidak sempurnaan inilah yang membuatkan Apple Inc senantiasa menjalankan kajian dan penyelidikan (R&D) menambahbaik produk demi untuk menyempurnakan ciptaan mereka. Mereka akan berusaha untuk menghasilkan produk yang lebih baik demi kesempurnaan produk dan kesempurnaan penggunaan oleh pengguna yang menjadikan produk keluaran Apple Inc satu kemestian untuk dimiliki oleh peminat yang mengikuti perkembangan teknologi.

Kerana itulah Apple Inc menggunakan lambang sebiji Apple yang telah digigit dan bukannya sebiji apple yang sempurna sebagai trademark mereka. Pengasas Apple Inc Steve Jobs, Steve Wozniac dan Ronald Wayne menyedari akan hakikat ini, bahawa setiap ciptaan mereka tidak akan sempurna memerlukan penyelidikan dan pembangunan untuk menghampiri kesempurnaan. Dengan hakikat inilah para penyelidik di Apple Inc, mengerah keringat dan pemikiran untuk menghampiri kesempurnaan ciptaan. Pengasas Apple sememangnya tahu akan hanya yang satu sahaja yang sempurna dan kerana itulah mereka memilih untuk menggunakan logo disebalah kiri.

Kepada pembaca sekalian terutama yang beragama Islam, sedarilah bahawa tidak ada satupun ciptaan dalam dunia yang sempurna, cuma menghampiri kesempurnaan. Oleh itu terimalah setiap pilihan atau keputusan dan setiap sesuatu yang berlaku dalam kehidupan ini sebagai satu cara untuk menghampiri kesempurnaan, dan bersyukurlah diatas setiap apa yang berlaku kepada kita dalam hidup ini. Setiap sesuatu yang berlaku pasti ada hikmahnya, setiap sesuatu yang berlaku pasti ada penyebab dan akibatnya. dan ianya berlaku mengikut turutan dan aturan (flow) yang telah ditentukan (sebab – kejadian – akibat) dan ditetapkan oleh Allah yang Maha Esa. Hanya yang bersyukur akan berasa tenang dan REDHA di atas setiap apa yang berlaku. Sesungguhnya dalam kehidupan ini keREDHAanNya yang kita cari, bukannya perkara atau ganjaran-ganjaran selain dari itu.

Semoga dengan titipan ini, menjadikan kita seorang manusia yang lebih bersyukur, menginsafi kejadian kita sebagai manusia yang lemah disisinya. Kerdil disisinya.

Hayatilah bacaan Qunut dan terjemahannya agar kita mengerti akan erti kehidupan ini.

Ya Allah, berilah aku petunjuk sebagaimana orang-orang yang telah Engkau tunjuki. Sejahterakanlah aku sebagaimana orang-orang yang telah Engkau sejahterakan. Pimpinlah aku sebagaimana orang-orang yang telah Engkau pimpin. Berkatilah hendaknya untukku apa-pa yang telah Engkau berikan padaku. Jauhkanlah aku daripada segala kejahatan yang telah Engkau tetapkan. Sesungguhnya hanya Engkau sahajalah yang menetapkan, dan tidak sesiapapun yang berkuasa menetapkan sesuatu selain daripada Engkau. Sesungguhnya tidak terhina orang yang memperolehi pimpinanaMu. Dan tidak mulia orang-orang yang Engkau musuhi. Telah memberi berkat Engkau, ya Tuhan kami dan maha tinggi Engkau. Hanya untuk Engkau sahajalah segala macam puji terhadap apa-apa yang telah Engkau tetapkan. Dan aku minta ampun dan bertaubat kepada Engkau. Dan Allah rahmatilah Muhammad, Nabi yang ummi dan sejahtera keatas keluarganya dan sahabat-sahabatnya.

Ikuti kami melalui RSS 2.0.
loading...