. Usiaku - Emmy Shaklee - [Shaklee Independent Distributor]

Usiaku

at Jumaat, 23 September 2011[12:01 PTG]

Alhamdulillah… dipanjatkan syukur kepada ilahi kerana sehingga saat ini, aku masih lagi mampu dan sempat untuk menyampaikan pesanan yang amat bermakna, yang mampu menyentuh jiwa dan mampu mengubah cara pemikiran kita. Terima kasih diucapkan kepada individu yang telah berkongsi denganku tentang perkara ini. Terima kasih juga diucapkan kepada pembaca yang sudi membaca coretan yang tidak seberapa mutunya dari segi penggunaan bahasa, perkataan dan nahu.

Sebelum aku menulis lebih lanjut, ingin aku bertanyakan satu soalan kepada anda semua yang sudi membaca berapakah umur anda semua? Tentulah dengan mudah saudara dan saudari sekalian menjawab soalan ini, siapa yang tidak tahu umur sendiri. Tapi itu jika dijawab dalam tahun… betul kan. Pernah tak kita mengira umur kita dalam hari. Cuba kira berapakah usia anda dalam hari… kemudian kirakan berapakah usia anda dalam jam, minit dan saat.

Setelah mendapat angka tersebut.. Fikirkan berapa banyakkah masa yang digunakan untuk beribadah kepada Allah. Adakah anda mengambil masa 10 minit untuk menunaikan solat satu waktu? Wallahua’lam.

Katakan anda mengambil masa 10 minit satu waktu solat, dalam sehari ada 50 minit sahaja digunakan untuk menunaikan ibadah kepada Allah S.W.T. dan berapa peratuskah masa daripada usia anda digunakan untuk menunaikan ibadah.

Marilah kita bersama-sama bermuhasabah akan diri kita akan perkara ini. Dalam satu hari tidak sampai 1 jam digunakan untuk beribadah kepada Allah. Mana perginya 23 jam dam 10 minit lagi. Apakah yang kita gunakan dalam kehidupan kita masa yang telah Allah berikan/ pinjamkan kepada kita.

Ikuti kami melalui RSS 2.0.
loading...