. Perang Salib… - Emmy Shaklee - [Shaklee Independent Distributor]

Perang Salib…

at Rabu, 14 September 2011[9:52 PG]

Perang Salib ialah beberapa siri kempen perang yang dipengaruhi isu keagamaan dan politik sekitar kurun ke-11 hingga ke-13 Masihi. Misi asal tentera salib adalah menawan Baitulmuqaddis dan kawasan sekitarnya daripada orang Islam selain dari matlamat sampingan seperti menawan Kota Constantinople (yang berjaya semasa Perang Salib Keempat).

Aku tak nak bercerita lanjut tentang Perang Salib, pembaca boleh mengikuti kisahnya di internet. Apa yang ingin aku bicarakan, adakah Perang Salib telah berakhir?

Perang Salib tidak pernah berakhir dan masih berterusan sehingga ke hari ini… (untuk makluman semua, pada masa anda membaca artikel ini peperangan masih berlangsung tanpa kita sedari), namun ianya berlaku dalam keadaan yang lebih halus dan sukar untuk diperangi.

Gerakan-gerakan untuk mengkristiankan masyarakat dunia yang dinaungi oleh Vatican berlaku di setiap pelusuk muka bumi Allah. Mereka berselindung disebalik program-program hak asasi manusia. Mubaligh (pendakwah) Kristian ini terdiri dari Doktor, Pendidik, Aktivis Sosial dan sebagainya. Mereka ini memasuki kawasan pedalaman dengan satu tujuan untuk menyebarkan ajaran Kristian. Segala usaha mereka ini dibantu oleh Vatican dari segi kewangan dan lain-lain bantuan. Peruntukan kewangan yang tidak terhad dari Vatican membolehkan mereka meneruskan usaha ini tanpa perlu menghadapi masalah kewangan dan bantuan lain yang diperlukan, Vatican akan cuba memenuhi setiap keperluan dan permintaan masyarakat setempat demi menjayakan misi berkenaan.

Ini adalah disebabkan Kristian memusatkan pentadbirannya kepada Vatican, setiap arahan adalah dari Vatican City maka dengan itu tidak akan ada arahan bercanggah antara setiap arahan yang dikeluarkan. Konsep pemusatan urusan pentadbiran ini sebenarnya diambil dari Islam… sewaktu zaman Rasulullah dan Khalifa Ar-Rasyidin… dimana konsep kepemimpinananya adalah UNIVERSAL (menyeluruh), hanya satu Khalifah bagi setiap ummat Islam di muka bumi Allah ini dan wakilnya disetiap wilayah atau kawasan. Untuk itu setiap wakil wilayah adalah mengikut arahan Khalifah.

Oleh kerana kepentingan peribadi dan ketamakan manusia, Konsep Kepemimpinan Islam yang universal telah hilang dan tidak diamalkan oleh Masyarakat Islam pada hari ini sejak dari zaman Raja Saud yang mengambil alih Tanah Arab dari Khalifah Islamiyah di Turki.

Sehingga ke hari ini, Masyarakt Islam di seluruh dunia masih belum bersatu untuk menentang gerakan kristinity ini iaitu Peperangan salib yang berlaku secara halus dan tanpa disedari oleh kita. Kita menyangka bahawa Peperangan Salib telah berakhir dan tujuannya semata-mata untuk menuntut Baitulmaqdis di Palestin yang mengatakan bahawa Baitulmaqdis dibina diatas tapak Kuil Nabi Sulaiman. Sebenarnya Peperangan Salib membawa misi yang lebih besar.

Semoga kita berhati-hati dalam setiap perkara yang kita lakukan seharian, mungkin ianya berkaitan dengan Perang Salib tanpa kita sedari. Kerana takutkan Islam bersatu Kristian dan Yahudi sanggup bersekutu memerangi Islam. Mereka bukan sahaja menjajah dan membunuh Umat Islam, mereka juga menjajah ekonomi dan minda Umat Islam. Mereka ini begitu baik dalam perancangan aktiviti sosial dan kerohanian tanpa kita sedari usaha mereka yang berterusan ini…

Apa yang baik itu dari ALLAh yang maha esa.. Apa yang buruk adalah dari kelemahan aku yang tidak sempurna kejadiannya…

Ikuti kami melalui RSS 2.0.
loading...