. Pengaruh Animasi - Emmy Shaklee - [Shaklee Independent Distributor]

Pengaruh Animasi

at Isnin, 21 November 2011[10:44 PG]

Pernahkah anda semua dengar animasi Upin & Ipin, Boboi Boy, Ben-10 dan yang seangkatan dengannya. Sekiranya anda mempunyai anak berusia di antara 2 -5 tahun, animasi-animasi yang disebutkan di atas adalah antara yang biasa kita dengar.
Tahukah anda, animasi-animasi di atas telah mempengaruhi pemikiran anak-anak anda tanpa anda sedari. Pengaruh ini akan menyebabkan mereka leka dengan tayangan-tayangan tersebut sehingga ada yang mengabaikan makan dan minum serta tidur semata-mata ingin melihat animasi kegemaran mereka. Ini akan mempengaruhi perkembangan psikologi dan perkembangan minda anak-anak tersebut. Ianya juga merupakan ancaman kepada pembangunan modal insan, untuk menjadikan negara setanding dengan negara-negara maju di dunia.
Sekiranya animasi-animasi ini tidak dikekang dan dibiarkan berleluasa, negara pada satu hari nanti dalam lingkungan 10-20 tahun akan datang akan hilang pemimpin yang berpandangan jauh dan berwawasan untuk meneruskan agenda pembangunan negara. Kemungkinan akan menjadikan negara ini statik dan tiada lagi pembangunan…

Ikuti kami melalui RSS 2.0.
loading...