. Pakatan Rakyat Tidak berdaftar dengan RoS - Emmy Shaklee - [Shaklee Independent Distributor]

Pakatan Rakyat Tidak berdaftar dengan RoS

at Selasa, 23 April 2013[12:03 PTG]

Pakatan Rakyat yang mendakwa bahawa mereka adalah sebuah pakatan politik yang mengabungkan ketiga-tiga parti gergasi pembangkang untuk memperthankan hak rakyat yang kononya diperkosa dengan rakusnya oleh kroni-kroni UMNO untuk kepertingan peribadi.

Kemelut ROS yang melanda DAP sepanjang 2 minggu lalu membuktikan bahawa DAP kini berada didalam keadaan yang kurang selesa apabila ROS mereka dipertikaikan. Sungguhpun Lim Kit Siang mengambil langkah untuk bertanding di kawasan yang mejoritinya 52% adalah bangsa cina tetapi ianya tidak dapat menjamin bahawa DAP akan menang besar di Gelang Patah.

Sokong bangsa Cina terhadap setiap usaha yang telah kerajaan buat amatlah memberangsangkan serta memberikan impak yang Positif jika dinilai dari sudut pelbagai kemudahan dan peruntukan yang telah disalurkan lebih awal. Ini adalah usaha kerajaan Barisan Nasional begitu kemited didalam melakukan setiap perubahan dan perkembangan positif dari sudut corak pemerintahan mahupun didalam UMNO.

Secara jelasnya Pakatan Rakyat bukanlah sebuah parti gabungan yang BERDAFTAR dengan ROS untuk mengisytiharkan mereka adalah parti gabungan pembangkang.

Kini Pakatan Rakyat pasti akan berdepan lagi dengan  isu yang melibat kesuluran barisan parti pembangkang yang selama hari ini mereka mengisytiharkan bahawa mereka adalah sebuah PAKATAN yang berdaftar.

Lim Kit Siang sungguhpun berada didalam Zon selesa,tidak boleh merasakan bahawa keselesaan itu akan membawa kepada kemenangannya di Gelang Patah walau pun isu ROS telah pun selesai. Permasalahan yang lain pula akan timbul apabila ROS PAKATAN pula adalah WAJAR dipertikaikan.

Kit Siang mendakwa dengan keputusan RoS itu, kini peluangnya untuk menang hanya tinggal 40 peratus. Soal pengundi keliru bila DAP menggunakan logo Pas hanya helah Kit Siang. Apa bezanya antara DAP, Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) kerana selama ini ketiga-tiga parti itu sepakat untuk membentuk gabungan pembangkang dengan matlamat untuk menumbangkan Barisan Nasional (BN).

Sama ada DAP bertanding menggunakan logo Pas di Semenanjung dan menggunakan logo PKR di Sabah dan Sarawak, ia tidak mendatangkan apa-apa kesan seperti yang didakwa oleh DAP. Tambahan pula di kebanyakan kerusi yang dipertandingkan membabitkan pertandingan dua penjuru iaitu antara BN dan pembangkang yang sudah tentunya mudah untuk dibezakan oleh pengundi.

Jadi tidak timbul soal pengundi keliru atau sebagainya.  Malah Kit Siang juga tidak perlu menyalahkan mana-mana pihak di atas keputusan RoS itu kerana ia berpunca daripada tindakan mereka sendiri yang mengetepikan peraturan parti dalam pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) pada bulan Disember lalu.

Jika DAP ingin menyalahkan pihak-pihak lain, mereka perlu terlebih dahulu melihat masalah yang wujud dalam parti itu selepas isu pemilihan CEC. DAP juga perlu menjawab segala keraguan yang ditimbulkan oleh ahli pada pemilihan itu dan tindakan mereka membawa isu itu kepada RoS adalah bukti bahawa isu itu bermula atau ditimbulkan oleh ahli-ahli DAP sendiri yang tidak berpuas hati dan tidak ada kaitannya dengan pihak-pihak luar.

Tidak perlu lah Kit Siang untuk menyalahkan pihak lain terutamanya UMNO mahu pun MCA yang dituduh cuba mensabotaj peluang DAP untuk memenangi beberapa kerusi di Johor. Pakatan pembangkang sebelum ini menyasarkan untuk memenangi sekurang-kurangnya satu pertiga daripada kerusi Parlimen dan Dun di Johor dengan menjadikan beberapa kawasan majoriti pengundi Cina sebagai sasaran.

Ikuti kami melalui RSS 2.0.
loading...