. Mut'ah Persundalan Alaf Baru - Emmy Shaklee - [Shaklee Independent Distributor]

Mut'ah Persundalan Alaf Baru

at Isnin, 7 Oktober 2013[3:48 PTG]

Mut'ah hari ini telah dihidupkan semula, tetapi dalam bentuk yang keji dan tidak adil. Ia lebih menyerupai pelacuran zaman moden di mana seorang lelaki boleh membayar untuk menjadi suami kepada seseorang wanita selama 15 minit, 15 hari, 15 minggu, 15 bulan, atau 15 tahun ... mengikut kehendak lelaki itu.

Sekiranya wanita yang menjadi isteri kontrak itu cantik, muda dan menyelerakan nafsu, maka lelaki yang mengahwininya akan mengambil masa yang lama untuk menceraikannya dan termaktub dalam kontrak.

Setelah wanita itu lusuh dan tidak lagi menarik perceraian akan pasti berlaku mengikut syarat kontrak. Lelaki akan bebas daripada sebarang tanggungjawab terhadap wanita.

Kontrak yang lebih pendek iaitu satu jam , dua jam dan satu hari tidak ubah seperti melanggan pelacur di cow kit, bukit bintang dan siam. Teringat pula kes gadis johor ini mencari pelanggan di facebook. RM 300 sejam mau ka? Lu order kalu dosa sendiri tanggung. wakaka!

Apa bezanya gadis itu dengan gadis mutaah? Gadis mutaah juga menerima bayaran untuk dikahwini selama tempoh dan ganjaran yang dipersetujui bersama. Gadis johor itu juga demikian. Bezanya gadis itu tidak melangsungkan akad nikah.Tanpa kadi dan wali.

Bagi yang suka bertukar-tukar pasangan, mutaah memang elok diamalkan tetapi adakah itu yang diunjurkan oleh Islam? Adalah mustahil perkara buruk seperti itu dihalalkan oleh Islam.

Di Iran Rejim Syiah telah membenarkan amalan ini dan malah digalakkan oleh pemimpin agama Syiah. Selepas revolusi di Iran, jumlah amalan Mut'ah meningkat lebih 600%. Wanita diseludup di seluruh dunia dari Iran, Iraq, Turki, Pakistan, Afghanistan, dan dalam beberapa kes walaupun ke Eropah.

Wanita sering diculik atau ditipu menjadi pelacur Mut'ah pada usia yang sangat muda dan sesetengah keluarga walaupun memaksa anak-anak perempuan mereka untuk melaksanakan amalan dalam usaha untuk mendapatkan pendapatan tambahan.

Hadith Syiah mengisytiharkan penyata bidaah kufur apabila bercakap mengenai subjek Mut'ah. Seperti yang dikatakan dalam hadith shia:

Seseorang yang terlibat dalam Mutah sekali dalam hayatnya mencapai status Imam Al-Hussain.

Seseorang yang terlibat di dalamnya dua kali menjadi sama dalam status Imam Al-Hasan.

Satu yang melakukan tiga kali mencapai kedudukan Imam Ali.

Dan dia yang mengamalkan empat kali memperoleh tahap dan kedudukan Nabi Muhammad. (Furoo al-Kafi)

Jika begitu mudahnya mencapai tahap nabi Muhammad, esok juga gua boleh dapat. Mutaah dengan empat orang wanita. Kahwini seorang wanita untuk dua jam dan ceraikan dan kahwin mutaah lagi.Wakaka! Gua akan setetahap dengan nabi??????

Memang sialan punya hadis, kongkek punya pasal pun boleh dapat kemuliaan setaraf nabi...Apa pulak status kalau gua mutaah 2000 orang sepanjang hidup gua? Adakah itu bermaksud gua akan 1196 kali lebih darjat daripada nabi?

Kepada yang sudah terjebak, kembalilah ke pangkal jalan. Pintu taubat sentiasa terbuka untuk semua umat. Tiada pilih kasih.. semua taubat akan diterima Allah. Kalau buat lagi bermakna anda tidak pernah bertaubat.

Konsep taubat bukanlah taubat hari ini dan buat dosa lagi esok. Kemudian taubat lagi dan buat dosa lagi. Itu bermaksud percubaan menipu Allah. Sudah pasti taubat yang begitu tidak diterima Allah.

Kepada yang belum terjerat, ingatlah pepatah jerat tidak lupa akan pelanduk

Ikuti kami melalui RSS 2.0.
loading...