. Memulakan Perniagaan - Emmy Shaklee - [Shaklee Independent Distributor]

Memulakan Perniagaan

at Selasa, 5 Februari 2013[2:48 PTG]

Terdapat perbezaan antara orang yang Makan Gaji dan Orang yang datang dari keluarga bisnes berniaga.
Individu yang Makan Gaji sebahagian besar memulakan bisnes dengan modal besar. Kerana apa yang mereka percaya adalah modal duit itu sangat penting.
Manakala individu yang datang dari keluarga bisnes, sebahagian besar memulakan bisnes dengan modal kecil ataupun tanpa modal duit. Ini kerana mereka percaya duit bukan perkara yang sangat penting dalam memulakan bisnes.
Bisnes ini adalah seperti ahli silap mata, kita kena berlatih ataupun kita perlu pastikan kita benar-benar berbakat sebagai ahli silap mata terlebih dahulu. Sebelum menceburinya secara lebih serius.
Dalam bisnes, sebaiknya kita memulakan bisnes dengan modal serendah RM 100. Bagi menilai sama ada kita mampu menukarkan duit modal seratus itu berkembang menjadi RM 200. Dan dari RM 200 terus berkembang kepada yang lebih besar.
Banyak individu terutama orang dari sektor Makan Gaji yang gulung tikar dan rugi, di mana duit berpuluh ribu sehingga beratus ribu hangus gara-gara ingin memasuki dunia bisnes.
Masuk dunia bisnes dengan salam terlebih dahulu, seperti mana mana kita hendak masuk rumah orang. Salam di sini bermaksud tahu dahulu kaedah-kaedah berniaga yang betul.
Cuba tengok di sekeliling kita sudah banyak orang yang rugi berpuluh ribu gara-gara ingin menjadi dan bergelar Usahawan.

Shamsuddin Kadir

Ikuti kami melalui RSS 2.0.
loading...