. Tips Mengukur Saiz Bra Yang Betul. - Emmy Shaklee - [Shaklee Independent Distributor]

Tips Mengukur Saiz Bra Yang Betul.

at Selasa, 20 Ogos 2013[4:27 PTG]

Assalamualaikum ♥

Disebabkan aku seorang wanita, jadi aku rasa entri ni sangat la wajar dan sesuai untuk aku kongsikan dengan para wanita cantik diluar sana. *diluar la sangat* Hehe~ Amaran! Yang lelaki pun boleh baca untuk pengetahuan SAHAJA okay, bukan untuk dipraktikkan pada diri sendiri.
Adakah korang benar2 memakai bra yang sesuai dengan saiz payudara korang?? Atau mungkin korang pernah mengalami simptom2 seperti gatal pada bahagian payudara, merah2 seperti melecet sekitar bawah lingkaran payudara, rasa sesak dan tidak selesa semasa memakai bra?? Oh tidak!!
Jika hal tersebut berlaku bermakna korang mungkin telah memakai bra yang tidak sesuai dengan saiz payudara korang! Jaga2 cik Salmah! Penting ke tahu pasal saiz bra ni? Gila tak penting?! Payudara adalah salah satu aset yang sangat penting bagi kaum wanita. Oleh itu jagalah ia sebaik mungkin dengan memulakan langkah pertama memilih bra yang benar2 sesuai.
Berikut adalah tips mengukur saiz bra yang betul:

#1 Ukur lingkaran badan
Ambil pita pengukur dan lilit badan bawah payudara iaitu dekat area tulang rusuk bawah payudara (sila rujuk pada gambar diatas). Ukuran dikira dalam unit inci. Jika hasil ukuran nombor genap, tambahkan 4 inci. Jika ukuran nombor ganjil, tambahkan 5 inci.
Contoh:
Ukuran lilit badan pada pita pengukur menunjukkan angka 28, jadi ukuran bra korang ialah 32. (28+4=32). Sekiranya ukuran lilit badan korang adalah 29, maka ukuran bra yang sesuai untuk korang ialah 34. (29+5=34).
#2 Ukuran cawan (cup)
Ukuran pada cawan @ cup bra adalah merupakan bahagian paling penting. Pilih saiz cup yang tepat supaya payudara korang boleh bernafas dengan betul! Ukur lilit badan pada bahagian paling depan payudara iaitu bahagian puting paling menonjol (sila rujuk pada gambar diatas). Bundarkan ukuran tadi kepada nombor genap. Kira perbezaan dengan angka ukuran lilit badan yang telah dibuat awal2 tadi.
Contoh:
Ukuran lilitan badan tadi = 28. Ukuran lilitan payudara = 31. Jadi perbezaannya ialah 3 inci. 28+4=32 & beza 3 inci, jadi saiz sebenar bra ialah 32C.
Tips:
Perbezaan 1 inci = Cup Size A
Perbezaan 2 inci = Cup Size B
Perbezaan 3 inci = Cup Size C
Perbezaan 4 inci = Cup Size D
Info penting!
Jangan memakai bra semasa tidur pada waktu malam. Memakai bra sepanjang waktu dapat menyekat aliran darah sekitar payudara dan berisiko untuk mendapat kanser payudara. Takutnyaaa! Huhu~
Selamat memilih saiz bra yang betul! ;p

Ikuti kami melalui RSS 2.0.
loading...