. Mawi Dan Ekin Menipu Stokis? - Emmy Shaklee - [Shaklee Independent Distributor]

Mawi Dan Ekin Menipu Stokis?

at Selasa, 30 Julai 2013[1:36 PTG]

mawiePenyanyi, Mawi atau nama sebanrnya Asmawi Ani yang juga bekas juara Akademi Fantasia Musim 3 menyangkal dakwaan sesetengah pihak bahwa dia telah menipu pengedar yang mengedarkan produk Unequein miliknya sehingga mereka mengalami kerugian teruk.

Malah, Mawi berkata, selamai ini dai sentiasa menyokong dan membantu stokisnya untuk melakukan pelbagai promosi.

“Sebenarnya, sejak daripada awal penubuhan UneQuien lagi promosi sudah giat dijalankan sama ada menerusi akhbar, majalah dan televisyen. Malah, kami sendiri yang turun padang untuk melakukan promosi bersama. Jadi tidak timbul isu perniagaan yang saya usahakan ini teruk dan berdepan pelbagai isu termasuk penipuan daripada segi promosi. Lagipun bagi saya, pada mereka yang sudah bersetuju untuk menjadi stoksi, dia perlu bekerja keras dan bukan hanya mengharapkan pihak kami semata-mata untuk menjalankan promosi. Lainlah, jika stokis yang mahu bernaung di bawah syarikat kami ini hanya ingin menggunakan nama saya untuk kepentingannya atau sebab-sebab lain. Tapi tak mengapalah, ini adalah lumrah dan menjadi kebiasaan dalam bidang perniagaan. Jadi, bagi saya selagi saya membuat kerja saya di tempat yang benar dan telus, tiada apa-apa yang perlu saya takutkan.,” katanya  selepas pelancaran produk baru Unequein di Seksyen 9, Bangi, Sabtu lalu.

Sebelum ini, ada gosip yang mengatakan Mawi selaku pengusaha produk Unequein didakwa telah menipu beberapa pengadar serta tidak mahu memberi kerjasama promosi untuk stokisnya.

Mawi kini sudah berjaya melantik sehinga 40 stokis Unequein daripada seluruh negara termasuk Singapura dan Brunei.

Sementara itu, isteri Mawi iaitu Ekin atau Norashikin Rahmat yang juga pengusaha bersama Unequein memberitahu cerita negatif mengenainya produknya itu disifatkan sebagai sabotaj daripada stokisnya yang tidak bertanggungjawab.

“Sebenarnya memang ada stokis yang cuba nak jatuhkan kami. Cerita ini berpunca daripada seorang stokis yang tidak membenarkan kami pergi ke tempat promosi yang diadakan kerana difahamkan majlis itu hanya diadakan secara kecil-kecillan dan tidak ramai yang hadir. Kami yang pada awalnya ingin pergi ke lokasi tersebut terpaska membatalkannya di saat-saat akhir. Namun, keesokan harinya kami menerima panggilan daripada media yang memberitahu hadir di majlis promosi itu kerana mahu berjumpa kami. Saya terkejut kerana rupanya majlis itu diadakan besar-besaran dan ramai yang berada di situ telah dijanjikan kehadiran saya dan Mawi akhirnya hampa bila kami tak datang. Saya sedih atas apa yang berlaku, tetapi hendak buat bagaimana. Inilah dugaan dan cabaran pernigaan yang perlu kami terima,” jelasnya lagi.

Unequein yang kini sudah mempunyai 7 produk semuanya sejak awal tahun ini penubuhannya telah melancarkan 4 produk baru iaitu air berkabornat, the tarik khasiat, skincare pek ekonimi dan juga BB Cream.

Ikuti kami melalui RSS 2.0.
loading...