. Jeruk Mangga Asam Boi - Emmy Shaklee - [Shaklee Independent Distributor]

Jeruk Mangga Asam Boi

at Khamis, 19 Mac 2015[8:54 PG]

Jeruk Mangga Asam Boi
Rasanya dah hampir seminggu jadi viral jeruk mangga asam boi ni di facebook. Rata-rata memang ramai je penjual jeruk mangga asam boi ni. Dimana ada semut, disitu ada gula.. hehe..
Hn nak membeli dengan penjual-penjual ni nanti tak puas hati. So dengan tegarnya daku meredah hujan ke Pasar Presint 2 Putrajaya.

Cara mudah buat jeruk mangga asam boi

Mudah sangat kalau nak buat jeruk ni ok. Buat jeruk mangga asam boi ni makanan santai je. Rasa dia pon boleh tahan sedapppp wehh.. lagi-lagi kalau pilih mangga muda. Bila pergi pasar nak beli buah mangga, orang tu macam tau-tau je Hn nak yang mangga tak masak punya.
Nak beli asam boi pon sama. Hn orang last beli asam boi tu sebab makcik tu kata ramai beli asam boi dengan dia harini.
Jeruk Mangga Asam Boi - 1

 Bahan-bahan Jeruk Mangga Asam Boi

  • Mangga muda
  • Asam boi
  • Gula ( lebihkan )
  • Garam
  • Cili padi potong ( lebihkan jika suka pedas )
Jeruk Mangga Asam Boi - 2

 Cara-cara Membuat Jeruk Mangga Asam Boi

Kupas dan belah buah mangga, cuci dan toskan sehingga air agak kering. Gaulkan mangga dengan semua bahan. Simpan dalam peti ais dalam 4-5 jam. Siap untuk dimakan.
Jeruk Mangga Asam Boi - 4
Mudah  sangat kan buat jeruk mangga asam boi ni. Hn beli 4 biji mangga terus dan harga mangga tersebut RM9. Glup-glup sungguh. Siapa ada pokok mangga kat rumah tu ke rumah jiran ke bagi salam mintak sikit mangga dia dan cuba buat.
Sebelum ni Hn biasa makan dengan kicap blend cili tu je. Ada cara ni pon mudah juga. Tak sabar nak tunggu jeruk mangga asam boi ku. Ok lah.. selamat mencuba.
Jeruk Mangga Asam Boi - 5

 Jeruk Mangga Asam Boi dah rasa, try buat Infuse Water pula

air-detox-infused-water-7

Ikuti kami melalui RSS 2.0.
loading...